2010. július 14., szerda

Vállalkozás indítása

S hogy mi foglalkoztat most leginkább? VÁLLALKOZNI SZERETNÉK!
Mint annyi más ember, szóval nem egy új ötlet, de ha másnak sikerült, nekem miért ne...
S hogy miért kell ehhez a blog?
mindenki esete más, s nekem már ez az egy goldolat (hogy szeretnék) is némi akadályba ütközik.
jelenleg GYED-en vagyok, van egy féléves és egy 3,5 éves gyerkőcöm. Van bejelentett munkahelyem, papíron egy jó beosztásom, amit azóta hogy (3,5 éve) itthon vagyok, természetesen betöltöttek. Igyekeztem nem elszakadni a munkaadómtól, az itthon töltött idő alatt is segítettem nekik, de az eredeti pozimba nem hiszem hogy visszavesznek (tudom hogy kötelező, de hát a törvény az nem életbiztosítás sajnos).

Első probléma: GYED alatt vállalkozni
ennek jártam utána, lássuk
10-ből 9 site-on állítják hogy nem lehet. Az első gyerekemnél a bérszámfejtőnk még azt is állította, hogy ne is tőzsdézzek gyes mellett, mert még onnan származó bevételem sem lehet. A könyvelőnk meg azt mondta, mikor Bt beltagja akartam lenni, hogy no way.
No ezt én nem nagyon fogadom el, keressük meg akkor hogy lehet.

Jogi és adófórumok, jogász és könyvelői vélemények, amiket összegyűjtöttem, és bizton állítom, lehet bizony TGYÁS és a GYED mellett vállalkozást indítani. Egyéni vagy társas vállalkozást, korlátolt vagy korlátlan felelősséggel. Sőt, osztalékjövedelmem, vagy egyéb külön adózó jövedelmem is lehet. (haragszom a bérszámfejtőnk félrevezetéséért).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése