2010. július 15., csütörtök

Üzlethelyiség kiválasztása és vállalkozási forma

ma elég sokat haladtam előre.
Beszéltem több kiadó üzlethelyiség bérbeadóval, internetről vadásztam, sokat telefonáltam, árakat kérdeztem. A leginkább itt helyben tetszik egy 45 nm-es kiadó üzlet. Fő út mellett, helyi viszonyok között forgalmas  helyen, több üzlet van az épületben (új építésű sorház, az aljában pedig boltok) A tulajjal viszonylag sok mindent átbeszéltünk: árat, egyéb költségeket, mit lehet választani, mit nem, milyen hosszú távra, stb. Amit mondott összeg, nem tudom sok vagy kevés. A többihez képest ok, de hogy ki lehet-e termelni, azt nem tudom. Üzleti tervet kell készítenem, hogy lássam mi a fedezeti pont, mekkora forgalom kell a költségek megtérüléséhez, illetve milyen kezdeti beruházásra számíthatok.
Szintén beszéltem egy könyvelővel. Elsősorban a cégalapításról beszélgettünk. Egyszemélyes kft-ben gondolkoztam, de ő egyéni vállalkozást ajánlott. Egy ok miatt, hogy bármikor könnyedén megszüntethető, ha nem megy az üzlet. Szeretnék optimistán belevágni, de igaz, sose lehet tudni :-) A kft alapításához több pénz kell, s bár megszüntetéskor ki lehet venni, de a könyvelő azt mondta, hogy ez akár évekig is eltarthat. Sőt, egyéni vállalkozóvá válni az új törvény alapján pofon egyszerű. Csak bejelenti az ember, még a kártyát sem kell kiváltani. Igaz hogy egy egyéni vállalkozó a teljes vagyonával felel, de egyébként sem szándékozom kiegyenlített adósságokat felhalmozni, illetve fedezetlen szerződéseket kötni.
Azért utána nézek pontosan a különböző vállalkozási formák alapításának feltételeknek, bár valaha tanultam, de azóta már sok minden változott, pl. az induló tőke. Bemásolom, amit találok, hátha valakinek segít, ha itt megtalálja.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése