2010. július 28., szerda

üzleti terv

eredeti szakmám során számos esetben készítettem üzleti tervet, illetve végeztem mindenféle megtérülési számításokat. Van egy közgazdász pénzügy szakirányú végzettségem, és a munkahelyemen hozzám tartozik a kontrolling illetve a treasury részleg (mármint amikor még nem voltam itthon a gyerkőcökkel). Valamint számos középes és nagyvállalatnál dolgoztam, mint alkalmi vezetői- illetve pénzügyi tanácsadó. Ha nekik sikerült néhány milliót megspórolni a tanácsaimmal, akkor remélem a saját biznisz pénzügyeinek átgondolása sem okoz problémát. Igaz, más egy már működő dolgot rendbe vágni, mint egy újat létrehozni, ilyen téren még nincs tapasztalatom. Meghát, ahogy mondják, a suszter cipője mindig lyukas :-)

Szóval van egyszeri beruházás az induláshoz és a folyamatos havi költségek. van egy részletes Excel táblám a bevétel-kiadás számításhoz, ebből most kiírom a fontosabb sorokat:

induló költségek:

bútor, berendezés, díszítés: 200
pénztárgép: 50
kaució és 1 havi bérleti díj: 240
kezdő árukészlet: 200
vállfa: 15
reklám, hírdetés: 20
összesen: 725
ez a minimum, ehhez jöhet még később a kamera, riasztó, stb.

havi ktgek:
bérlet 88
rezsi 25
alkalmazott 150
könyvelő 10
bank 10
auto, árubeszerzés 10
egyéb (pl hirdetés) 10
összesen  havi 303
összesen éves 3640

éves szinten ezt a 3,6 millió fix ktget kell kitermelni, amit fedeznie kell az árrésnek, és ebben még nincs benne az esetleges rendkívüli kiadások, és a  megmaradó nyereség, ez csak a költségek fedezése. Naponta tehát nagyságrendileg min. 15 e Ft-nyi fedezetet kell produkálni.

ehhez hozzájön az induló 285 e Ft beruházás, amit szintén az első évben kellene kitermelni, így napi 16 e Ft jön ki.

50%-os árrésnél, és átlagos 500 Ft-os darabárnál (ami elég nagy szórású, hiszen a zokni és a téli nadrág, kabát között jelentés eltérés van) ez napi átlag 65 db ruhácska eladását igényelni. Nem kevés.
Napi 16 vevő átlag 2000 Ft-os vásárlása szükséges.

Egy évben van 240 nap, akkor a napi 16 az évi 3800 vevőszámot jelent
kb. ennyi család van a faluban. Ha a családok 10%-a vásárol használtruhát, akkor egy vevőnek évente 10-szer kellene betérnie vásárolni

persze ezek nagyon kerekített és leegyszerűsített számítások
valószínű, hogy ruhákon kívül egyéb dolgokat (játék, használt bababbútor, babakocsi, stb) is árulni kell, amiből kevesebb tétel nagyobb forgalmat generál.
Szerencsés akinek nem kell bérleti díjra vagy alkalmazottra költeni, mindjárt szebbek a számok.

Nos, ez nem az a tuti üzlet, van benne rizikó, hogy meg lehet-e csinálni. Szerencsére szeretem a kihívást :-)
Mindig azt mondom, hogy annyit szabad kockáztatni, ami nélkül még nem borul meg a családi kassza. Ugyan ezzel a hozzáállásban bent ragadtam a válság előtt az OTP észvényekben, viszont mire több mint egy év után közel nullán ki tudtam szállni, addigra sok kis spekulációval már rég megdupláztam a bennragadt tőkének megfelelő összeget. Szóval csak azt akarom mondani, hogy ha az eredeti ötlet nem is jön be, valahogy mindig lesz, csak rugalmasan kell hozzáállni.


Jó lenne egy benchmark a témában, de sajnos nincs senki az ismerőseink körében, aki  hasonló profillal foglalkozik, ezért a neten kutakodok a fórumok-blogok között, hátha...

1 megjegyzés:

  1. Абрам Александр üzletember vagyok, aki képes volt újjáéledni haldokló favágó üzletét egy Isten segítségével, akit Benjamin Lee, a hitelkonzultánsnak hívtak. Jekatyerinburgban vagyok Екатеринбург. Nos, vállalkozást akar próbálni, rendezni az adósságát, kibővíteni a meglévőt, pénzre van szüksége az áruk vásárlásához. Problémái vannak a jó hitelkeret biztosításával, szeretném, ha tudnád, hogy Benjamin úr látni fog téged. Ez a megfelelő hely az összes pénzügyi problémájának megoldására, mert élő bizonyság vagyok, és ezt nem tudom csak megtartani magamnak, amikor mások pénzügyi utat keresnek. Szeretném, ha mind kapcsolatba lépne ezzel az Isten által küldött hitelezővel. a többi részben leírtak felhasználásával e nagyszerű lehetőség részese lehet. E-mail: lfdsloans@outlook.com Vagy a WhatsApp / Szöveg + 1-989-394-3740.

    VálaszTörlés